ستوان یکم"مرتضی کارچانی"شهید دهه هفتادی ستاره ای بر تارک آسمان مسجد
ستوان يکم"مرتضي کارچاني"شهيد دهه هفتادي ستاره اي بر تارک آسمان مسجد
ستارگان مسجد؛

ستوان یکم"مرتضی کارچانی"شهید دهه هفتادی ستاره ای بر تارک آسمان مسجد

شهيد مرتضي کارچاني عضو فعال کانون فرهنگي هنري مصباح الهدي مسجد امام حسين عليه السلام کارچان اراک بود که در بين دوستان مسجدي اش به عنوان يک جوان فعال، ورزشکار و قهرمان واقعي مي درخشيد.
شناسه خبر : 64358 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۴۴

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، ستوان يکم شهيد "مرتضي کارچاني" اهل کارچان اراک، شهيد امنيت و رئيس پليس مبارزه با موادمخدر در شهر سيب و سوران استان سيستان و بلوچستان روز 16 مهرماه سال 1397 در عمليات درگيري با قاچاقچيان موادمخدر به شهادت رسيد.
 

مرتضي به خاطر خدمت در ناجا از تحصيل در رشته مهندسي انصراف داد و بعد از حدود يک سال و نيم خدمت در سيستان و بلوچستان در سن ۲۴ سالگي به عنوان رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سيب و سوران استان سيستان و بلوچستان انتخاب شد. وي بعد از مدت‌ها خدمت و نشان دادن رشادت در مأموريت‌هاي سخت، عاقبت در ماه محرم سال ۹۷ به شهادت رسيد.

مادرش مي گويد: مردم سوران بسيار مرتضي را دوست داشتند. وقتي همکارش به مرتضي گفته بود چرا اينجا را براي خدمت انتخاب کرده‌اي؟ گفته بود: «همه سوراني‌ها من را دوست دارند.» به آينده جوانان شهرش خيلي اهميت مي‌داد به‌گونه‌اي که از آرزو‌هاي ديرينه‌اش ايمن‌سازي جوانان از دام اعتياد به مواد مخدر بود که تا سرحد جان پاي اين آرزويش ايستاد.

او گفت:  يک بار به مرتضي گفتم مادرجان با وجود شغلي که تو انتخاب کرده‌اي، به من خيلي سخت مي‌گذرد. رو به من کرد و گفت: مادر! مگر دوست نداري من سرباز امام زمان (عج) باشم؟ گفتم چرا دوست دارم و ديگر چيزي نگفتم، اما مرتضي در دو مرحله به حرف من گوش نکرد. همان اوايل، نگراني‌ام آن‌قدر زياد بود که به او پيشنهاد دادم بخش مواد مخدر و خدمت در استان سيستان و بلوچستان را انتخاب نکند. از او خواستم حداقل مدتي در همين جا خدمت کند و بعد برود، اما او گفت مادرجان مگر توکلت به خدا نيست؟! گفتم هست اما... گفت اگر توکلت به خدا باشد ديگر فرقي نمي‌کند، در هر جا و در هر نقطه‌اي که خدمت کنم، همان خواهد شد که او برايم مقدر کرده است و نمي‌دانم با خداي خود چه عهد و پيماني بسته بود که سخت‌ترين‌ها را برگزيد. حدود يک سال و نيم در سيستان و بلوچستان بود و در سن ۲۴ سالگي به عنوان رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سيب و سوران استان سيستان و بلوچستان انتخاب شد.